Pota Organizasyon
Pota Organizasyon
  • Anasayfa
  • Ürünler
  • Makaleler
  • İLETİŞİM

Site İçi Arama

MAKALELER

ŞÜTOR OLUNMAZ, DOĞULUR

“İnsanın ayağı dağlara takılmaz, köstebek tepelerine takılıp tökezler.” KONFİÇYUS
Stanford Üniversitesi psikologlarından Carol Dweck yaptığı araştırmalar sonucu ile ilgili olarak şunları söylüyor.

» Devamı...
Spor, Velilere Değil...

Seyfi Kuştimur

Spor, Velilere Değil çocuklara ait olmalıdır...

Sayın Veli, Bu sezon çocuğunuzla çalışma imkanı elde ettiğimiz için çok mutluyuz ve bu fırsatı bizlere tanıdığınız için teşekkür ederiz. Hep birlikte neşeli dakikalar geçirip çok çok eğlenmeye çalışacağız.

» Devamı...
OYUNCU GELİŞİMİ

“AYNI FORMAYI GİYEREK DEĞİL,
BİRLİKTE TERLEYEREK TAKIM OLUNUR.”

Aime Jaquet, Fransız Futbol Milli Takımı Teknik Direktörü

» Devamı...
KİŞİ VE ANTRENÖR OLARAK FELSEFE

Her seviyedeki antrenörün, hemen hemen hepsinin, başarıları hangi seviyede olursa olsun, antrenörlükleri sırasında uyguladıkları, kendilerine özgü bir basketbol felsefeleri olmuştur.

» Devamı...
DOĞRU NEDENLERLE ANTRENÖRLÜK YAPMAK

Antrenörlük yapmak isteyen kişilerin ilk ilkeleri genç oyuncularının hayatlarında değişiklik yapma  arzusunda olmalarıdır. Antrenörlük bir üstünlüktür. Bu üstünlüklerini kendilerine her gün hatırlatmalıdırlar.

» Devamı...

Ziyaretçi İstatistiği

865428
BugünBugün70
DünDün630
Bu HaftaBu Hafta1138
Bu AyBu Ay23360
ToplamToplam865428

1-3-1 SAVUNMASINA KARŞI KOLAY UYGULANABİLECEK HÜCUM DİZİLİŞİ

Ayrıntılar
Gösterim: 364
Yıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değil
 

Hangi seviyede olunursa olunsun coachlar genellikle 1-3-1 bölge savunmalarına karşı hücum etmekte zorlanırlar. Bu savunmanın değişik güçlü olduğu yönleri vardır. Hücum takımının hücumdaki ritimlerini bozar. Hücum takımının isabeti düşük yüzde ile atış yapan oyuncularını atış kullanmaya, hücum takımına çokça hata yapmaya zorlar. Bu   nedenle, her coachun etkili olarak kullanabileceği bir 1-3-1 hücum dizilişine ihtiyacı vardır.

Bu nedenle sürekli hareketlilik sağlayan ve hücumda oyuncuların etkili olacakları pozisyonlara yerleşmelerini sağlayan bir hücum dizilişini size sunuyoruz. Doğru uygulanırsa sahada beş oyuncuya da sayı yapma imkanını sağlar.

Bu makale 1-3-1 bölge savunmasına karşı yararlanılacak hücum dizilişini daha yakından inceleme imkanı verecektir. Böylece daha etkili ve yararlı hücum etme imkanı elde etmemiz sağlanabilecektir.

 

OYUNCULARIN ÜSTLENECEKLERİ GÖREVLER VE UYGULAYACAKLARI KURALLAR.

01A 1 3 1 H

1-3-1 bölge savunmalarına karşı genellikle uygulanan 2-1-2 hücum dizilişi gibi bu hücum dizilişinde 2-1-2 dizilişi uygulanır.

 

Hücum önde iki oyuncunun yer alması ile başlar. Bundan amaç öndeki savunma oyuncusunun daha geniş bir alanı savunmaya zorlamaktır. İyi bir hücum dizilişinde öndeki hücum oyuncusunun iyi birer şutör olmaları ve top hakimiyetlerinin yüksek olmaları gerekir (1 ve 2 numaralı oyuncular.

Bir oyuncu savunmanın ortasına yerleştirilir (3 no’lu oyuncu). Genellikle bu oyuncu serbest atış çizgisi üzerinde görev yapar. Ama savunma daha yükselerek savunma yapıyorsa 3’de daha yükselip takım arkadaşlarına yardım edebilir. 3 bütün hücum boyunca aynı noktaya çakılıp kalmamalıdır. Serbest atış çizgisi civarında boş olan alanlara yönelip kendine fırsat yaratmalıdır. Çembere her fırsatta yönelebilen ve her an isabetli atış kullanabilen ve aynı zamanda elindeki topu en boş, müsait, rahat atış kullanabilecek arkadaşına pas olarak verebilmelidir.

Diğer iki oyuncu köşelerde savunmanın açılmasını sağlayacak noktalara yerleşirler ve arkada savunma oyuncularının daha geniş alanı savunmamalarına neden olurlar. Eğer hücum takımı iki iyi forvet oyuncusuna sahipse, bu pozisyonlarda oynamalıdırlar.

HÜCUMUN UYGULANMASI

02B 1 3 1 H

 

03C 1 3 1 H

Hücum takımının dizilişi 2-1-2 şeklindedir. Oyuncular doğru noktalara yerleşmişlerdir. Artık 1-

3-1 bölge savunmasına hücum edebiliriz.  

Hücumu sağ veya sol oyun kurucular başlatabilir. Topun olduğu noktanın tersindeki dip oyuncusu topsuz tarafta (5) üç saniye koridoruna doğru yaklaşır.

Dipteki oyuncunun (5) üç saniye koridoruna doğru yapacağı hareket topsuz taraftaki savunma oyuncusu (X2) dipteki hücum oyuncusunu (5) savunmak için aşağı doğru kaymasına neden olur. Eğer aşağı kaymazsa hücum oyuncularının 5’e verecekleri aşırtma pas hücumun kolay sayı yapması ile sonuçlanır.

Bu pas verilemezse hücum takımı topu köşelerdeki oyunculara verilir. Pas köşeye verilince topsuz taraftaki dip oyuncusu hareketine devam edip toplu taraftaki pivot noktasına yönelir. Böylece toplu tarafta oyun kurucu 1, sol köşede 4 ve toplu tarafta pivot noktasında 5 toplu tarafta üçgen oluştururlar.

TOPLU TARAF ÜÇGENİNİN TEMEL HEDEFİ

Bu hücumun temel amacı topun savunmanın ortasındaki hücum oyuncusuna her fırsatta verilmesidir. Savunmanın ortası en hassas noktadır. Ayrıca, bu hücumun temel amacı her fırsatta üçgenler yaratmaktır.

Hücumda üçgen yaratmak savunmayı zor durumda bırakır. Genellikle dipteki savunma oyuncusu dışarı çıkıp köşedeki hücum oyuncusunu savunmaya çalışır. Pivot oyuncusu toplu tarafa yönelince, savunma oyuncusu köşedeki hücum oyuncusunu savunmak için köşeye yönelir. Böylece pivot oyuncusu toplu tarafta kendine rahat bir pozisyon yaratır.

Veya eğer dipteki hücum oyuncusu yerini boşaltmayıp, çembere yönelen hücum oyuncusunu savunmak için olduğu alanda kalırsa 4 ve 3 köşeden ve posttan kolay atış için fırsat elde ederler. Çünkü savunma oyuncusu sadece bir hücum oyuncusunu savunabilecektir.   

Toplu tarafta oluşturulan üçgenlerde eline top değen her oyuncu şu üç hareketi yapabilirler:

SAYI YAPABİLİRLER: Oyun kurucu çembere yönelip, turnike sonucu sayı yapabilir. Pivot oyuncusu eline top değince savunmasının üzerinden   sayı yapmaya çalışır. Köşedeki hücum oyuncusu üçlük atış kullanabilir.

ORTAK HAREKET EDEBİLİRLER:

3 Pasını ya pivottaki arkadaşına, pivot hareketi sonucu sayı yapması için veya köşedeki arkadaşına üçlük atış kullanması için pas verebilir.  5 posttan çembere yönelen 3’e pas verebilir.(ŞEKİL D )

04D 1 3 1 H

 

 

3, 5’e pas verdikten sonra çembere yönelir ve 5’ten alacağı pasla sayı yapmaya çalışır. Köşedeki oyuncu 5’e veya 3’e geri pas verip atış kullanmasını sağlar. ( Şekil E)

05E 1 3 1 H

06F 1 3 1 H

TOPUN TERS TARAFA ÇEVRİLMESİ

Guard pozisyonunda oynayan ve topsuz taraftaki oyun kurucu (2) kendisine pas verildiğinde hemen atış kullanmak için uygun bir pozisyonda hazır bekler. Aynı zamanda eline gelen topu ters tarafa çevirebilir veya tekrar arkadaşına geri pas verebilir. Bu paslaşma ne kadar hızlı, çabuk ve isabetli yapılırsa, bu hücumun 1-3-1 savunmasına o kadar çok baskı kurulmasını ve baskı yapma imkanı doğar.

 

07G 1 3 1 H

08H 1 3 1 H

 

HÜCUMUN DEVAMLILIĞI

Toplu tarafta oluşturulan üçgen hücum her ne kadar sayı imkanı yaratsa da güçlü bir 1-3-1 savunma pasın köşeye pas verilmesini engelleyebilir. Bu durumda top oyuncuya geri verilebilir ve topsuz tarafa çevrilir.

Top ters yöne çevrilince, toplu toplu tarafta oluşturulan hücum topsuz tarafta aynen uygulanır. Top oyun kurucuların elinde ise toplu taraftaki köşe oyuncusu toplu taraftaki pivot noktasına kayar. Pas topsuz taraftaki oyuncuya verilirse 5 topsuz tarafta ki köşeye yönelip pası alır. Post oyuncusu 3 serbest atış çizgisi üzerinde topun olduğu köşeye yerleşir. Böylece üçgen hücum ters tarafta oluşturulur.

SONUÇ

1-3-1 bölge savunmaları basketbolda her zaman hücum takımlarına zorluk yaratır. Bu nedenle her coach bu savunmaya karşı önlemlerini almalıdır. Her sezon bu savunmalara karşı hazırlıklı olunmalıdırlar.

Size sunduğumuz hücum her seviyede ki takımlara yardımcı olacaktır. Devamlılığı olan bir hücumdur. Basitliğine rağmen çok etkilidir. Sahadaki beş oyuncu da sayı yapma imkanı elde edebilir.

  • Önceki
  • Sonraki

Son Makaleler

PrevNext
OYUNCULARIN SAYI YETENEKLERİNİ GELİŞTİRMEK
Maçlar ve antrenmanlar da oyuncularınızın sizin uyarılarınıza rağmen, kendi istedikleri bölgelerden ve sevdikleri hareketleri yapmaya devam etmelerinden şikayetçi misiniz? Örneğin; çembere çok iyi yönelebilen bir oyuncunuza, şut atmasını söylediniz mi?...

» Devamı...

HÜCUMDA PASI ÇEMBER ALTINA NASIL VEREBİLİRİZ?
Hücum takımının topu çember altına vermesinin üç değişik uygulaması vardır. İster anlatılanlar takımın uyguladığı bir taktik olsun veya tek başına uygulanan bir oyun olsun her takımın hücumda topu çember altında...

» Devamı...

ÇOK GERÇEKÇİ BİR SCOUT RAPORU HAZIRLA
Bugünün basketbolunda rakip takımın scout raporunu hazırlamak çok kolaylamıştır. Artık birilerinden rakip takım videolarının değiş tokuşunu yapmak zorunda değilsiniz. Rakip takımın bilgilerini edinmek için tanıdıklara onlarca e-mail göndermek artık gerekmiyor....

» Devamı...

TEMEL KONULAR
“Birçok Maç Kaybedilir Kazanılmaz.” Bir maç süresince nelerin meydana geldiğini bilmek gerekir. Öncelikle maça yeterince hazırlanamadığımızı veya dış etkenleri göz önünde bulundurmalıyız. Her ne kadar her maça hazırlanmak veya dış etkenlerden...

» Devamı...

YETENEK GELİŞTİRME ÇALIŞMALARINDA EKSİK KALABİLECEK NOKTALAR
ANTHONY PUGH Ben bir yetenek coachuyum. Her yaşta oyuncu ile çalışıyorum. Amacım oyuncuların gelişmelerini sağlamaktır. Oyuncu geliştirmek ne demektir? Bu cevaplaması zor bir sorudur. Çünkü bu sorunun cevabı her oyuncu için...

» Devamı...

BASKETBOL’UN EN HIZLI 40 DAKİKASI
“ne bilseniz azdır.” “Eğer Hareket Etmezseniz Atış İçin Serbest Kalamazsınız. Büyük Şutörler Atış İmkanı Bulabilmek İçin Sürekli Boş Alanlara Kayarlar.-FIVE STAR COACH AND ATHLETIC DIRECTOR 2011 NİSAN CİLT 80, SAYI 8 “Top oyuna sokuluyor....

» Devamı...

SAVUNMADA MAÇIN BAŞINDAN BAŞLAYARAK HÜCUMU BASKI İLE ENGELLEME
 ALLEN KEANE Eğer savunmanızla oyunun temposunu kontrol etmek istiyorsanız maçı daha başlarken karıştırmanız gerekir.    Topa yapılan perdelemeyi  atak bir savunma ile engelleyebilirsiniz. Bu tür savunma hücumun yönünü belirleme üstünlüğünü elde etmenizi sağlar....

» Devamı...

ALTYAPI BASKETBOL ANTREMAN PROĞRAMI NASIL HAZIRLANMALI?
“Eğer Kendine Güvenmiyorsan Başarılı Olman İmkansızdır. Doug HALL” “Sormaz ki Bilsin. Sorsa Bilirdi. Bilmez ki Sorsun. Bilse Sorardı. Sadi ŞİRAZİ” “NE BİLSEN AZDIR.” Maçı oyuncular kazanır. Coachlar antrenmanları kazanırlar.” Antrenmanlar oyuncuların yeteneklerini geliştirmek için coachların...

» Devamı...

ALT YAPIDA BAŞARILI OLMAK İÇİN ANTREMAN PLANLAMASI "JOE HAEFNER"
“Basketbolda ki bütün fundamental hareketlerini antrenman programına nasıl yerleştirebilirim?” “Hangi, hücum sistemini uygulamam uygundur?” “Hangi savunmayı uygulamam takıma başarı sağlar?” “Hangi baskılı savunmalara karşı top çıkarma, yan ve dip çizgilerden hangi topu oyuna...

» Devamı...

Hakan Artış öğretileri
Basketbol hayatımın için de formasını giydiğim Efes Pilsen, Fenerbahçe, Genel Menajerliğini yaptığım Fenerbahçe ve Ülker Basketbol takımlarında yaşadıklarım ve anılarımdan çıkardığım bu öğretileri sizlerle paylaşmak istedim.-Böylelikle spor hayatımın deneyimlerini kapsayan...

» Devamı...

Sevdirin Basketbolu

PrevNext
SEVDİRİN BASKETBOLU KÜÇÜKLERE 4
3-ÇOCUKLAR HEP EĞLENMEK İSTERLER

» Devamı...

SEVDİRİN BASKETBOLU KÜÇÜKLERE 3
1-ÇOCUKLAR HER ZAMAN ÇOK HAREKETLİ OLMAK İSTERLER.

» Devamı...

SEVDİRİN BASKETBOLU KÜÇÜKLERE 2
MÜSABAKA  ÇOCUKLARA  HER ZAMAN YARARLI OLMAZ.

» Devamı...

SEVDİRİN BASKETBOLU KÜÇÜKLERE 1
ÇOCUKLAR SADECE EĞLENMEK İSTERLER.

» Devamı...

SEVDİRİN BASKETBOLU KÜÇÜKLERE
GİRİŞ:Basketbol sahasına adım atan birçok çocuk, “Ben basketboldan nefret ediyorum. Futbol oynamak istiyorum.”  diye sızlanırlar. Çocuklar şikayetlerinde çoğu kez haklıdırlar. Nasıl olmasınlar ki, kendilerini çalıştıran antrenörler o yaşta ki çocukların...

» Devamı...

Başarılı Antrenör

PrevNext
BAŞARILI ANTRENÖRLÜĞÜN ALTI TEMEL İLKESİ 08
Mümkünse  tüm kliniklere, seminerlere  katılmaya çalışmalıdır. Hem bilgilenme  ve hem de  değişik bölgelerden gelen diğer  antrenörlerle ilişki kurup bilgi ve  deneyim alış verişinde  bulunma imkanı yaratabilirler. Değişik seviyedeki antrenörlerin birbirlerine ...

» Devamı...

BAŞARILI ANTRENÖRLÜĞÜN ALTI TEMEL İLKESİ 07
Genç antrenör baş antrenör ile aynı görüşte olmayabilir ve bu aykırılıklar onun kendi felsefesini geliştirmesini sağlar. Böylece daha ileri ki yıllarında tek başına takım yönetmeye başlayınca zaman içinde oluşturduğu felsefe...

» Devamı...

BAŞARILI ANTRENÖRLÜĞÜN ALTI TEMEL İLKESİ-6
İNSANLARIN SİZİ TANIMALARINI SAĞLAYIN:İstediğiniz seviye de bir takım bulup antrenörlük mesleğine adım attığınızı çevrenize duyurmakla işe başlayın. Böylece, basketbol muhitinin sizi takip etmesini sağlamış olursunuz.

» Devamı...

BAŞARILI ANTRENÖRLÜĞÜN ALTI TEMEL İLKESİ-5
Hangi seviyenin kendisi için daha uygun olduğunu belirlemek için aşağıda ki konularda karar verebilir. -Çocuklara ve gençlere yardım etmek istiyor musunuz? -Çocuklara ve gençlere yardım etmek istiyorsanız hangi seviyede ki gençlere daha...

» Devamı...

BAŞARILI ANTRENÖRLÜĞÜN ALTI TEMEL İLKESİ-4
DOĞRU SEVİYEYİ BULMAK Araştırmalar göstermiştir ki oyuncular antrenörlerinin felsefelerinden ve uygulama tarzlarından hayat boyu etkilenmektedirler. Bu süre içinde oyuncular antrenörlük mesleğinin işleyişini daha iyi anlamaktalar ve sporun mücadeleci havasından beklentilerinin ne...

» Devamı...

BAŞARILI ANTRENÖRLÜĞÜN ALTI TEMEL İLKESİ-3
Oyuncularının bir öğretmen olarak not tutmasını istemesi, her birinin kendilerini geliştirmelerinin en verimli yollarından biridir. Oyuncularının böylece daha çok gelişeceklerine ve takımında gelişeceğine bir antrenör olarak inandığını söyler. Öğretmek ve antrenörlük...

» Devamı...

BAŞARILI ANTRENÖRLÜĞÜN ALTI TEMEL İLKESİ-2
1-Antrenörlüğün EĞİTMEK ve ÖĞRETMEK olduğunu her zaman hatırlayın.2-Kendinize en uygun seviyeyi bulun.3-Kendinizi başarılı olacak düzeyde eğitin.4-Hedeflerinizin ne olduğunu herkese duyurmaya çalışın.5-Antremanlarda oyuncularınıza her açıdan yardımcı olmaya çalışın.6-Meslektaşlarınız ile sıkı bir...

» Devamı...

BAŞARILI ANTRENÖRLÜĞÜN ALTI TEMEL İLKESİ
"Yeni Yazı dizisi" “En güçlüler ve akıllılar değil en iyi organize olanlar kazanır.”CHARLES DARWIN Genç oyunculara yardımcı olmanın yolu onlarla iletişim kurabilmek ve antrenmanlarda onlardan yardımlarınızı esirgememektir.

» Devamı...

Hızlı Hücüm

PrevNext
ADAM ADAMA SAVUNMALARA KARŞI ÇABUK ATIŞ HÜCUM DİZİLİŞİ
“Başarılı Bir Takım Yaratmak İstiyorsanız, Yoğun Bir Güç Geliştirme ve Ağırlık Programı Uygulamanız Şarttır. Cliff ELLIS”   Bu dizilişte pivot oyuncusu serbest atış yuvarlağının ortasında yer alır. 2 ve 3 üç saniye koridorunun...

» Devamı...

MAÇIN SON ANLARINDA DİP ÇİZGİDEN TOPU OYUNA SOKMA
“Beni En İyi Savunan Rakibim, Beni Kenara Aldığında Coach’um Kerr’dir. Stefan CURRY”   1 topu oyuna sokar.2 en skorer oyuncu 3’e perdeleme yapar.

» Devamı...

KOLAY SAYIYA YÖNELİK HÜCUM DİZİLİŞİ
“EN ÜST DÜZEY OYUNCULARIN BİLE COACH’A İHTİYAÇALRI VARDIR. TAKIMININ BAŞARISININ TAKIM DİSİPLİNİNE VE TAKIM DÜZENİNE BAĞLI OLDUĞUNU KABULLENİRLER.DR JACK RAMSAY” Bu hücum dizilişinde her oyuncuya sayı yapma imkanı yaratılabilinir. Özellikler adam...

» Devamı...

ADAM ADAMA SAVUNMALARA KARŞI ÇABUK ATIŞ DİZİLİŞLER B05
1 birkaç kez  top sürdükten sonra 3’e pas verir ve köşeye doğru boşaltır.4 pas almak için posta doğru  fırlar.

» Devamı...

ADAM ADAMA SAVUNMALARA KARŞI ÇABUK ATIŞ DİZİLİŞLER B04
1 pasını 2 ye verir ve arkasına koşarak pası geri alır. 2 , 1’ e geri verdikten sonra  5’in  yapacağı perdeleme üzerinden  çembere doğru yüklenir.

» Devamı...

ADAM ADAMA SAVUNMALARA KARŞI ÇABUK ATIŞ DİZİLİŞLER B05
1 sağa doğru  top sürer. 2 ters tarafa doğru hareketlenip forveti boşaltır.

» Devamı...

ADAM ADAMA SAVUNMALARA KARŞI ÇABUK ATIŞ DİZİLİŞLER B03
HÜCUM-31 birkaç kez top sürdükten sonra pasını 2’ye  verir ve çember altına doğru pas isteyerek hareketlenir.

» Devamı...

ADAM ADAMA SAVUNMALARA KARŞI ÇABUK ATIŞ DİZİLİŞLER B02
  1 pasını 2’ye verir. 4 dışarıya doğru bir adım atarak 1’e perdeleme yapar.

» Devamı...

ADAM ADAMA SAVUNMALARA KARŞI ÇABUK ATIŞ DİZİLİŞLER B01
Aşağıda adam adama savunmalara karşı 2-3 paslaşmadan sonra iyi atış olanağı yaratan diziliş sunulmaktadır.

» Devamı...

  • CoachBoard
  • Özellikler
  • 2015 CoachBoard
  • 2014 CoachBoard
  • 2013 CoachBoard
  • 2012 CoachBoard
  • 2016 Ürünler
  • Makaleler
  • Başarılı Antrenörlük
  • Son Saniye
  • Çabuk Hücüm
  • Bölge Sav.Hücum
  • Fundamentall
  • PHIL JACKSON
  • ON BİR YÜZÜK
  • Antrenörlere Öneriler
  • VELİ SORUNLARI
  • Baskılı Savunma
  • PERDELEME
  • Başarılı Antrenör İlkeleri